Orthomoleculaire therapie volgens k-PNI

De wetenschap Orthomoleculaire volgens k-PNI, onderzoekt en verklaart de wisselwerking tussen Psyche, het zenuwstelsel (Neurologisch systeem), hormonen (endocrinologisch systeem), het afweersysteem (Immuunsysteem) en de omgeving, in relatie tot ziekte.

Wil je bovengenoemde systemen goed laten functioneren heb je de juiste voedingsstoffen nodig. Om deze op de juiste plek in ons lichaam te krijgen moet je voldoende bewegen. In de praktijk stel ik daarom samen met jou op maat een voedings- en bewegingpatroon op. Daarbij ga ik uit van de principes van de “oervoeding".

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat de menselijke eigenschappen in de loop van de tijd nauwelijks veranderd zijn. De mens van nu lijkt dan ook veel op “de oermens" van toen:

• Zijn voedingspatroon eenvoudiger, diverser, streek en seizoen gebonden.
  • Stress was kortstondiger: te weinig voeding of vluchten of vechten voor het wilde dier.
  • Hij bewoog rustig, maar wel de hele dag.

Als voedings- en bewegingadvies niet voldoende zijn, kijken we verder naar de eventuele emotionele oorzaken en naar de wijze waarop je op stress reageert.

Detox en herstel

Als je lange tijd ongezond geleefd hebt, dan kunnen er diverse processen in je lichaam verstoord zijn. Je ontgifting (detox) en herstelfunctie zijn hierbij heel belangrijk. Deze processen optimaliseren hebben effect op energie, hormonen, neurotransmitters, het vermogen om goed te ontgiften, de kwaliteit van het immuunsysteem, oxidatieve stress/ontsteking en herstel.

Orthomoleculaire therapie is toepasbaar bij

Zowel geestelijk als lichamelijke klachten. Denk bijvoorbeeld aan hoge bloeddruk, overgewicht, osteoporose, darmklachten (candida, CU, Crohn enz.), huidklachten (atopisch eczeem, psoriasis enz.), HPU, fibromyalgie, chronische vermoeidheid, depressieve klachten, hoofdpijn, migraine, slecht slapen, ADHD, dyslexie, examenvrees enz.